Lehdistötiedote 18.8.

1100 suunnistajaa KLL:n mestaruuskilpailuihin

Vuoden 2016 Koululiikuntaliiton valtakunnalliset suunnistusmestaruudet ratkotaan reilun viikon kuluttua Kajaanissa Vimpelinvaaran urheilukeskuksen maastoissa. Kilpailuihin on ilmoittautunut noin 1100 suunnistajaa kaikkialta Suomesta ja huolto-ja kannustusjoukot mukaan lukien Kajaaniin saapuu lähes 1500 kisavierasta.

Kajaanin Suunnistajat järjestää Koululiikuntaliiton valtakunnalliset suunnistusmestaruus-kilpailut 26.–27.8. Henkilökohtainen kilpailu suunnistetaan perjantaina 26.8. alkaen klo 11 alkaen ja viestimestaruudet ratkotaan lauantaina 27.8. alkaen klo 10. Viestin lähtö sekä molempien päivien maali sijaitsevat Vimpelinlaakson urheilukentällä.

Kilpailuihin osallistuu peruskoulujen, lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten oppilaita kaikkialta Suomesta. Nuorimmat kilpailijat ovat ekaluokkalaisia ja vanhimmat 20-vuotiaita. Ilmoittautuneiden joukossa on mm. kaksi tämän kesän nuorten EM-mitalistia, H16-sarjassa suunnistavat Leo Matinheikki ja Topias Arola.

Kainuulaissuunnistajia on henkilökohtaisessa kilpailussa mukana Hyrynsalmelta, Kajaanista, Kuhmosta, Sotkamosta ja Suomussalmelta, yhteensä 66. Viestiin on ilmoittautunut ennakkoon 15 kainuulaisjoukkuetta. Sotkamosta on tulossa mukaan peräti 40 suunnistajaa, mikä on neljänneksi eniten Helsingin, Oulun ja Rovaniemen jälkeen.

Suunnistusmestaruuskilpailut ovat Koululiikuntaliiton suurin yksilölajien kilpailutapahtuma ja tämä on ensimmäinen kerta kun tapahtuma järjestetään Kajaanissa. Yleisöllä on vapaa pääsy kilpailuja seuraamaan.

Lisätietoa tapahtumasta:
www.facebook.com/kll-suunnistus