Lehdistötiedote 6.6.

KLL:n suunnistusmestaruuskilpailut elokuussa Kajaanissa

Vuoden 2016 Koululiikuntaliiton valtakunnalliset suunnistusmestaruudet ratkotaan 26.-27.8. Kajaanin Vimpelinlaaksossa. Kilpailuihin odotetaan n. 1500 suunnistajaa. Kisojen järjestelyistä vastaa Kajaanin Suunnistajat.

Yksi tämän kesän suurimmista urheilutapahtumista Kainuussa on elokuun viimeisessä viikonvaihteessa järjestettävät Koululiikuntaliiton suunnistusmestaruuskilpailut. Kilpailukeskuksena toimii Vimpelin urheilukeskus ja kilpailumaastot sijaitsevat Vimpelinvaaralla. Tapahtumaan odotetaan osallistuvan noin 1500 lasta ja nuorta ja huoltojoukot mukaan lukien Vimpelissä pyörii kisaviikonlopun aikana lähemmäs 2000 suunnistuksen ystävää. Kisajärjestelyt hoituvat noin sadan talkoolaisen voimin.

Perjantaina 26.8. ratkotaan henkilökohtaiset mestaruudet ja lauantaina 27.8. ohjelmassa on 3-osuuksiset viestit. Suunnistusseurojen sijaan koululiikuntaliiton kilpailuissa edustetaan sitä kuntaa, jossa koulua käydään. Myös lauantain viestit ratkotaan kuntajoukkueilla.

Suunnistusmestaruuskilpailut ovat Koululiikuntaliiton suurin yksilölajien kilpailutapahtuma. Kilpailuihin osallistuu peruskoulujen, lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten oppilaita kaikkialta Suomesta. Nuorimmat kilpailijat ovat ekaluokkalaisia ja yläikäraja on 20 vuotta.

Lisätietoja:
Järjestelysihteeri Jari Rajala 040 415 9051